حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در استرالیا
  • حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در استرالیا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در استرالیا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در استرالیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در استرالیا
  • مزایا و پاداش های مشاغل در استرالیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در استرالیا
  • هزینه های زندگی در استرالیا
  • حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا 2021 ✅درآمد و هزینه ها در استرالیا ✅حقوق یک کارگر در استرالیا

حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا و مقدمه ای بر آن

در این مقاله حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا، روند رشد متوسط حقوق در استرالیا و سایر عوامل تاثیر گذار بر میزان افزایش حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا را مورد ارزیابی علمی قرار خواهیم داد. لذا اگر شما هم متقاضی مهاجرت از طریق کار به کشور لیبرال و دموکراتیک استرالیا می باشید، به طور قاطع با سوالات و ابهامات زیادی در این زمینه روبرو می‌ شوید. مانند: حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا چه مقدار می باشد؟  روند رشد متوسط حقوق در استرالیا چگونه است؟ قطعاً با خواندن این مقاله پاسخ تمامی این سوالات را دریافت خواهید کرد. اگر درصدد دریافت ویزای کاری استرالیا می باشید، توصیه می گردد؛ مقالات دیگر موسسه حقوقی ملک پور (MEI اتریش) را مطالعه نمایید. چنانچه پس از خواندن مقالات مربوطه نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در زمینه حقوق و مشاغل پر درآمد استرالیا داشتید، می توانید با مشاورین متخصص این موسسه  تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین اگر تمایل دارید، مشاوران ما با شما تماس بگیرند، پیشنهاد می کنیم فرم درخواست تماس را به طور مناسب تکمیل نمایید.

شرایط عمومی کار در استرالیا:

یکی از دلایل اشخاص برای مهاجرت به کشور استرالیا، وجود چشم اندازهای بی نظیر، منظره های کوهستان و جنگل های بارانی می باشد. بیش از ۶۰ درصد مردم استرالیا مسیحی ۲۰ درصد مردم این کشور بی دین و تنها حدود ۵ درصد از مردم استرالیا مسلمان هستند. هر ساله تعداد زیادی اتباع خارجی به این کشور مهاجرت می نمایند، برخی از آنان جهت تحصیل، برخی جهت کار و برخی به منظور سرمایه گذاری وارد این کشور می شوند. وجود اتباع خارجی سبب گشته تا مردم به زبان های مختلف با یکدیگر مکالمه نمایند. البته زبان ملی این کشور انگلیسی می باشد. معمولاً اشخاصی که مهارت خاصی دارند، ترجیح می دهند از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت نمایند. از آن جا که استرالیا اقتصاد رو به رشدی دارد، زمینه جذب نیروی کار در استرالیا بالا می باشد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که کشور استرالیا به افرادی که با ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، اجازه کار پارت تایم می دهد. یکی از عواملی که سبب می شود تا متقاضیان جهت کار وارد این کشور شوند، میزان حقوق دریافتی می باشد. مشاغل مورد نیاز استرالیا یعنی مشاغلی چون جراح، متخصص بیهوشی، متخصص داخلی، معامله‌گر، روانپزشک، تخصص های پزشکی، مهندسی معدن، مدیرعامل و مشاغل مدیریتی و… شانس دریافت ویزای کار و حقوق بالاتری خواهند داشت. در ادامه به بررسی تمام مسائل و نکات حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا خواهیم پرداخت.

کار در استرالیا درباره استرالیا جمعیت استرالیا مساحت استرالیا واحد پول استرالیا زبان رسمی استرالیا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا:

میزان حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا بسته به شهر و رشته شغلی شما متفاوت می باشد. متوسط درآمد نیروی کار در استرالیا ۹۰۸۰۰ دلار در سال می باشد، که برخی از اشخاص با توجه به تخصصی که دارند بیشتر از این میزان و برخی کمتر از این میزان دریافت می کنند. ولی به طور متوسط حداقل و حداکثر میزان حقوقی که برای کارمندان کشور استرالیا در نظر گرفته شده است، در زیر این متن شرح داده شده است:

حداقل حقوق در کشور استرالیا ۲۳۰۰۰ دلار در سال و حداکثر حقوق در این کشور۴۵۰۰۰۰ دلار در سال می باشد. حقوق یک کارگر در استرالیا معمولا حداقل حقوق در این کشور است. در زیر این مطلب برای اطلاع از میزان حقوق دریافتی برخی مشاغل در کشور استرالیا جدولی قرار داده ایم:

مشاغل میانگین درآمد برای آقایان(دلار استرالیا) میانگین درآمد برای خانم ها(دلار استرالیا)
دکترا غیر پزشکی 125.360 110.528
مهندس بیولوژی 145.000 132.000
مدیریت ها 122.404 107.635
کارگران سینما 187.000 176.000
مدیریت پروژه 106.372 98.760
دستیار ارشد مدیر 75.000 70.125
پزشک عمومی بیمارستان 159.416 158.000
پزشک متخصص قلب 234.375 232.580
جراح مغز و اعصاب 240.000 237.000
مهندس نرم افراز 86.176 72.360

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در استرالیا:

لازم به ذکر است بدانید، با افزایش تجربیات اشخاص در هر صنایع و مشاغلی بر میزان درآمد آن ها افزوده می‌شود. به بیان ساده تر، علاوه بر نرخ مصوب سالانه و میزان پایه حقوق، تجربه کار نیز بر افزایش حقوق اشخاص دخیل است. میزان حقوق افراد در استرالیا بنا به میزان سابقه کاری به طور قابل توجهی متفاوت است. این افزایش حقوق برای کارکنانی که سابقه کاری آن ها ۵ سال می باشد، نسبت به کارکنان تازه وارد ۳۲ درصد بیشتر است. به همین ترتیب کارکنان متخصصی که بیش از ۵ سال سابقه کاری دارند ۳۶ درصد نسبت به افراد کم سابقه دستمزد دریافت می کنند. به طور کلی میزان حقوق دریافتی کارکنان با بیش از 10 سال سابقه دو برابر میزان حقوق دریافتی اشخاص تازه وارد می باشد. قابل ذکر است که در استرالیا ملاک سابقه کار داشتن بیمه می باشد. به منظور آگاهی بیشتر شما عزیزان از میزان حقوق دریافتی نسبت به سوابق کاری نمودار زیر را ترسیم کرده ایم.

نمودار حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا بر اساس سابقه کار

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص ملاک سابقه کار در مهاجرت کاری

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در استرالیا:

شاید شما هم در محیط کار و یا دیگر محیط ها تبعیض جنسیتی میان مرد و زن را مشاهده کرده باشید. این موضوع درهمه کشورها صدق می کند. ممکن است میزان ساعت های کاری زن و مرد برابر بوده ولی میزان حقوق دریافتی آن ها به یک اندازه نمی باشد. در کشور استرالیا نیز این تبعیض جنسیتی در کار به وضوح مشاهده می شود‌. طی آخرین آمار به دست آمده میزان حقوق دریافتی مردان ۶ درصد بیشتر از میزان حقوق دریافتی زنان است. از دیگر عوامل موثر بر میزان حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا میزان تحصیلات می باشد که در ادامه این نوشتار، به بررسی سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل می پردازیم.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در استرالیا:

بر اساس تحقیقات به دست آمده در زمینه تحصیلات، دریافتیم که میزان تحصیلات بر روند افزایش حقوق کارکنان در هر کشوری موثر می باشد. در کشور استرالیا نیز اشخاص با سطح مدارک بالا از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ظاهراً میزان حقوق و درآمد بیشتری نسبت به لیسانس و دیپلم دریافت می کنند. میزان حقوق دریافتی کارمندان با توجه به سطح تحصیلات آن ها به شرح زیر می باشد:

  • حقوق دریافتی کارکنان استخدام شده با مدرک دیپلم نسبت به دبیرستانی ها و زیر دیپلمی ها ۱۷ درصد بیشتر می باشد.
  • حقوق دریافتی کارکنان استخدام شده با مدرک لیسانس ۲۴ درصد بیشتر از کارکنانی می باشد که موفق به کسب دیپلم شده اند.
  • حقوق دریافتی اشخاصی که با مدرک کارشناسی ارشد مشغول به کار شده اند، ۲۹ درصد بیشتر از اشخاصی می باشد که دارای مدرک کارشناسی هستند.
  • حقوق دریافتی اشخاصی که مدرک دکترا دارند، ۲۳ درصد بیشتر از اشخاصی می باشد که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

در ذیل این مطلب نموداری از تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در استرالیا را مشاهده می کنید.

نمودار تاثیر تحصیلات بر رشد درآمد در استرالیا

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در استرالیا:

بنا به قوانین کار در کشور ها، کارفرمایان  موظف هستند هر ساله  میزان حقوق دریافتی  کارمندان را افزایش دهند. روند افزایش متوسط حقوق سالانه در کشورهای  مختلف، متفاوت می باشد. آگاه باشید که، روند رشد متوسط حقوق سالانه در کشور استرالیا معمولاً هر ۱۶ ماه یک بار، ۸ درصد می‌باشد. به عبارت دقیق تر، روند رشد متوسط حقوق در استرالیا سالانه ۶ درصد می باشد. این نوشتار توسط مشاورین کاردان موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام می‌باشد.

مزایا و پاداش های مشاغل در استرالیا:

معمولاً تمامی کارفرمایان به منظور تشویق کارکنان خود بنا به صلاحیت و درجه کاری، به آنان پاداش می دهند. پاداش و مزایا انواع متنوعی دارد. دقت نمایید که مرخصی های استعلاجی و استحقاقی از مزایای مشاغل می باشند. پاداش های مبتنی بر عملکرد فردی، پاداش عملکرد شرکت و … از جمله پاداش هایی می باشد که کارفرمایان استرالیایی به کارکنان اعطا می نمایند. در ذیل این نوشتار جدولی از پاداش های کار در استرالیا قرار داده ایم.

پاداش ها نحوه پرداخت
پاداش مبتنی بر عملکرد فردی بر اساس شیوه کار فرد پرداخت می شود
پاداش عملکرد شرکت صاحبین مشاغل سود به دست آمده خود را میان کارکنان تقسیم می کنند
پاداش مبتنی بر هدف بر اساس موفقیت شرکت در کار پرداخت می شود
پاداش پایان سال پاداشی در آخر سال یا تعطیلات پرداخت می شود

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در استرالیا:

عوامل بسیار متعددی وجود دارد که تاثیر زیادی بر افزایش حقوق می گذارد. اگر متقاضی کار در کشور استرالیا می باشید، آگاه باشید که نوع شرکتی که در آن استخدام می شوید، بسیار مهم می باشد. اگر شما کارمند استخدامی شرکت دولتی باشید قطعاً حقوق بیشتری دریافت می نمایید. علاوه براین کار شما در شرکت دولتی تضمین شده است. یکی دیگر از مواردی که توجه به آن سبب افزایش حقوق می شود، شهری است که آن را برای زندگی خود برگزیده اید. اگر محل زندگی شما در یکی از باکیفیت ترین شهرهای استرالیا باشد‌، قطعاً حقوق دریافتی شما افزایش می یابد.

هزینه های زندگی در استرالیا:

سوال اکثر متقاضیانی که رویای مهاجرت به استرالیا را دارند این است که هزینه های زندگی در استرالیا چقدر است؟ هزینه های زندگی بسته به شهری که برای زندگی خود انتخاب می نمایید، متفاوت است. ولی به طور متوسط هزینه های زندگی در استرالیا بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو متغیر است. همچنین هزینه خرید مسکن در این کشور، مابین 5323 دلار الی 7598 دلار می باشد. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام ضروری و هزینه مسکن را آورده شده است.

هزینه به دلار استرالیا کالا
9.3 یک کیلو پنیر
10.15 یک کیلو گوشت گاو
10.15 یک کیلو سینه مرغ
3.04 یک کیلو موز
3.55 یک کیلو پرتغال
2.62 یک کیلو گرم برنج
4.36 12 عدد تخم مرغ
2.49 یک کیلو پیاز
3.05 یک کیلو سیب زمینی
4.09 یک کیلو سیب
هزینه به دلار استرالیا مسکن
1682 آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر
1275 آپارتمان یک خوابه در خارج مرکز شهر
2687 آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر
1860 آپارتمان سه خوابه در خارج مرکز شهر
حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا و سخن پایانی:

ما در این مقاله حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا، هزینه زندگی در استرالیا و حقوق یک کارگر ساده در استرالیا را، مورد تحلیل و بررسی علمی قرار دادیم. در این مقاله به طور کلی با میزان حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا آشنا شدیم. به طور اختصار، نرخ بیکاری در استرالیا بسیار کم است. به همین منظور هرساله اتباع خارجی از کشورهای مختلف جهت کار به این کشور مهاجرت می نمایند. البته شما برای ورود به این کشور نیاز به ویزای کاری دارید. ویزای کاری در صورتی برای شما صادر می شود که از یک کارفرمای استرالیایی دعوتنامه دریافت کرده باشید. البته اگر شما به منظور تحصیل وارد این کشور شوید، اجازه دارید در صورت دریافت مجوز کاری به صورت پارت تایم مشغول به کار شوید. هدف ما از نگارش این مقاله آگاه کردن شما از میزان حقوق و در آمد مشاغل در استرالیا است. اگر شما هم متقاضی کار در این کشور می باشید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر دیر مقالات ما را بدون پرداخت هزینه مطالعه نمایبد. اگر پس از مطالعه دقیق سوالی در خصوص حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا یا امور مهاجرتی داشتید می توانید بدون پرداخت هزینه، با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید. همچنین می توانید در بخش پرسش و پاسخ سوالات خود را مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. در صورت مطالعه و رضایت از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا

تفاوت حقوق و درآمد متخصصان با مدرک لیسانس با متخصصان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس به چه میزان است؟

حقوق دریافتی اشخاصی که با مدرک کارشناسی ارشد مشغول به کار شده اند، ۲۹ درصد بیشتر از اشخاصی می باشد که دارای مدرک کارشناسی هستند.

هزینه های  زندگی در استرالیا چقدر می باشد؟

هزینه زندگی در استرالیا تقریباً مابین ۸۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار در ماه می باشد.

میزان حقوق یک کارگر ساده در استرالیا چقدر می باشد؟

حداقل حقوق در کشور استرالیا ۲۳۰۰۰ دلار در سال و حداکثر حقوق در این کشور۴۵۰۰۰۰ دلار در سال می باشد. حقوق یک کارگر در استرالیا معمولا حداقل حقوق در این کشور است.

روند رشد متوسط حقوق سالانه در استرالیا چند درصد می باشد؟

روند رشد متوسط حقوق در این کشور هر ۱۶ ماه یک بار، ۸ درصد می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *