بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری و بررسی شرایط آن
  • چگونه می توانیم در خارج از کشور دنبال کار بگردیم؟
  • مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری
  • نرخ بیکاری در بهترین کشور ها برای مهاجرت کاری
  • مشاغل مورد نیاز در بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
  • حقوق مشاغل مختلف در بهترین کشورها
  • نحوه کاریابی و موسسات کاریابی برای مهاجرت کاری
  • بررسی ویزای همراه در بهترین کشورها
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور جهت کاریابی در خارج از کشور
  • وضعیت اقامت و تابعیت در بهترین کشورها
  • سخن پایانی

شرایط کاریابی خارج از کشور در 30 ثانیه

بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری و مقدمه ای بر آن

بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری ، فهرست بهترین کشورها برای کاریابی ، شرایط کار در خارج از کشور برای ایرانیان و نحوه اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در این مقاله علمی بررسی و تشریح شده است. به نظر شما بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان چه کشوری است؟ اخذ ویزای جستجوی کار برای چه کشورهایی امکان پذیر است؟ برای انتخاب بهترین کشور برای کار و زندگی بررسی چه اطلاعاتی لازم است؟ بهترین کشور اروپایی برای کار کدام است؟ میزان حقوق و دستمزد در کشورهای مختلف چگونه است؟ شانس کاریابی ایرانیان در چه کشورهایی بیشتر است؟ سوالات بسیاری در مبحث بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری مطرح می گردد و پاسخ به آن، نیاز به بررسی و تحلیل دقیق شرایط کار در کشورهای مختلف دارد.

در این مقاله با بررسی فاکتورهای اساسی همچون نرخ بیکاری، میزان حقوق و دستمزد، مشاغل مورد نیاز و …. تلاش کرده ایم که پاسخگوی سوالات اساسی شما در رابطه با شرایط کار در خارج از کشور برای ایرانیان باشیم. پس با ما همراه باشید. در صورتی که پس از مطالعه مقاله در رابطه با استخدام ایرانیان در بهترین کشور ها سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ؤسسه حقوقی ملک پور تماس برقرار نموده و سوالات خود را مطرح بفرمایید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در رابطه با آموزش کاریابی خارج از کشور

  • 19 دقیقه
  • 3 K
  • ارسال

انتخاب بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری و بررسی شرایط آن:

انتخاب بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری اولین گام برای مهاجرت کاری است. اینکه بدانید در کدام کشور به دنبال کار باشید را می توان مهم ترین نکته برای شروع کاریابی خارجی دانست. کشور مد نظر شما می بایست به تخصص شما نیاز داشته باشد و در واقع شغل شما جز مشاغل مورد نیاز کشور مقصد باشد تا شانس دریافت ویزا داشته باشید. مراجعه به موسسات کاریابی معتبر از دیگر شرایط کاریابی مطمئن است. با دنبال کردن ویدئوهای رایگان استاد ملک پور در این وب سایت می توانید با نکات مهم و وب سایت های کاریابی مطمئن آشنا شوید. نکته حائز اهیمت دیگری که برای کاریابی خارج از کشور باید بدانید این است که موسسات کاریابی نمی توانند از جویای کار، هزینه ای دریافت کنند. بلکه هزینه خود را از کارفرمایان دریافت می کنند.

 در مهاجرت کاری افراد به دو دسته افراد ماهر و متخصص و افراد فاقد تخصص تقسیم می گردند. افراد فاقد تخصص خاص معمولاً به دنبال یافتن بهترین کشور برای کارگری ایرانیان هستند. طبیعتاً افراد متخصص شرایط بهتری برای کار خواهند داشت و معمولاً اعزام نیروی کار به خارج با وزارت کار نیز برای افراد متخصص و ماهر امکان پذیر است. افراد زیادی به منظور مهاجرت کاری به دنبال اعزام نیروی کار به خارج با وزارت کار هستند. وزارت کار معمولا با کشورهایی که روابط سیاسی خوبی دارد در تعامل است و افراد متخصص واجد شرایط را برای کار در خارج از کشور در شغل های مورد نیاز اعزام می کند.

برخی از کشورها مانند آلمان و کشورهای حوزه اسکاندیناوی برای اعزام نیروی کار به خارج با وزارت کار ایران در تعامل هستند. حال که به دنبال انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان هستید، شرایط کار در کانادا ، شرایط کار در آلمان و شرایط کار در سایر کشورهای پیشرفته دنیا را در این مقاله مطالعه خواهید کرد. با توجه  فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی ، شرایط مهاجرت کاری را بررسی کرده ایم که نتایج آن در جدول زیر مشهود است.

شرایط دریافت ویزای کار استرالیا مهاجرت کاری به استرالیا نیز براساس پروسه های امتیازبندی انجام می شود. افراد از فاکتورهای مختلف لازم است حداقل 65 امتیاز کسب کنند. سه ساب کلاس معروف و پرطرفدار که بیشتر مهاجرت های کاری افراد متخصص بر اساس آنها انجام می شود عبارتند از: subclass 190  : نیاز به اسپانسر دولتی است و افراد از طرف استانی نامزد می شوند. subclass491 : نیاز به اسپانسر شخصی یا دولتی است. فراد باید از طرف اقوامی در استرالیا یا ایالتی خاص حمایت گردد.  subclass 189 : نیاز به اسپانسر نیست. نمرده زبان بالاتر از 7 و تخصص در مشاغل مورد نیاز از شرایط ضروری است.
شرایط کار در کانادا در صورتی که شغل و تخصص شما در این کشور مورد نیاز است، اقدام از طریق دریافت پیشنهاد شغلی یا از طریق پروسه اسکیل ورکر امکان پذیر است. همانطور که می دانید پروسه اسکیل ورکر امتیازبندی و رقابتی است. حداقل شرایطی که برای فرد امتیاز می آورد شامل: سن مناسب (سن طلایی تا ۳۵ سال)، سه سال سابقه کار، تحصیلات حداقل فوق دیپلم، نمره زبان آیلتس ۶ به بالا

حداقل امتیازی متقاضی که از مجموع شرایط ذکر شده باید کسب کند 67 امتیاز است.

شرایط دریافت ویزای جستجو کار اتریش این ویزا امتیازبندی است. لازم است شغل فرد جز مشاغل مورد نیاز اتریش باشد. با کسب حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز، فرد واجد شرایط دریافت ویزای جستجوی کار اتریش خواهد شد و 6 ماه فرصت کاریابی در این کشور را خواهد داشت. فاکتورهایی که سبب امتیازآوری می شوند عبارتند از: سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان
شرایط دریافت ویزای جستجو کار آلمان شرایط اقامت این ویزا نیز مانند ویزای جستجوی کار اتریش 6 ماهه است. فرد متخصص با داشتن حداقل فوق دیپلم ، سه سال سابقه کار مرتبط و مدرک زبان آلمانی می تواند واجد شرایط کار در آلمان و دریافت ویزای جستجوی کار شود. سن فرد ترجیحاً زیر 40 سال باشد.
مهاجرت کاری

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشورها

چگونه می توانیم در خارج از کشور دنبال کار بگردیم؟

برای استخدام ایرانیان در بهترین کشور ها دو روند برای کاریابی وجود دارد:

  • کاریابی به تنهایی:

    ممکن است که برخی از افراد تمایل داشته باشند برای صرفه جویی در هزینه های حق الوکاله، خود به تنهایی به دنبال یافتن بهترین کشورها برای استخدام ایرانیان و مهاجرت کاری باشند. این افراد معمولاً با مطالعه شرایط کار در خارج از کشور برای ایرانیان برای یافتن بهترین راه تلاش می کنند. در این راه مطالعه مقالات متعدد سایت های موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش کمک شایانی به این افراد نماید. در مقالات متعدد کاری به  بررسی فاکتورهایی چون نرخ بیکاری، میزان درآمد، مشاغل مورد نیاز و بسیاری اطلاعات کلیدی دیگر در کشورهای مختلف پرداخته ایم.  به طور مثال کشورهایی که نرخ بیکاری بالایی دارند، مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری نیستند. با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز و میزان حقوق نیز می توانید متوجه شوید کدام کشور شرایط کاری بهتری برای شما دارد.

  • کاریابی به کمک وکیل مهاجرتی :

    مساله انتخاب بهترین کشور برای کار و زندگی مساله بسیار مهمی است. چرا که انتخاب اشتباه می تواند منجر به هدررفت وقت و هزینه شما شود. اگر از تصمیم خود برای مهاجرت کاری مطمئن هستید، تهیه محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور می تواند شما را به هدفتان برساند. در این محصول تمامی نکات مهم در خصوص شرایط کار در خارج از کشور برای ایرانیان ، روش های کاریابی و پیدا کردن کارفرما به طور کاملا تخصصی و حقوقی به تفصیل بیان شده است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به بهترین کشور:

قدم بعد پس از اطلاع از بهترین کشورها برای استخدام ایرانیان ، تهیه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کشور مورد نظر است. تهیه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار، یکی از مهمترین مراحل است. نقص یا ایراد در مدارک شما می تواند سبب عواقبی مانند ردی پرونده و به تاخیر افتادن مهاجرتتان شود. بنابراین اطلاع از مدارک مورد نیاز و تهیه مدارک به درستی گامی اساسی در روند مهاجرت کاری شما خواهد بود. طبیعی است که مدارک مورد نیاز بر اساس روش کاری و کشور مقصد متفاوت باشد. به طور مثال مدارک ویزای جستجوی کار و مدارک با داشتن پیشنهاد کار متفاوت است. حتی در یک روش مشابه، ممکن است شرایط کار در کانادا با شرایط کار در آلمان کاملا متفاوت باشد.

 برخی از کشورها ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار دارند مانند کشورهای آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی و … . با ویزای جستجوی کار حتی بدون داشتن پیشنهاد کار می توان وارد کشور مقصد شد و به جستجوی کار پرداخت.  برخی کشورهای دیگر از سیستم امتیازبندی و رقابتی برای پذیرش نیروهای متخصص کاری استفاده می کنند. مانند کانادا، استرالیا و نیوززلند . این کشور ها سیستمی طراحی کرده اند بر اساس شرایط سنی، تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان و فاکتورهای دیگر به افراد امتیاز می دهد. دولت با انتخاب افراد بالاتر از حد امتیاز مشخص، نیروهای کار خود را تامین می کند. مدارکی که در پروسه های مختلف کار می بایست تهیه شود شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس با استاندارد لازم
  • مدارک هویتی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک شغلی و سابقه کار
  • پیشنهاد شغلی در صورت وجود
  • مدرک زبان در صورت نیاز
  • پیشنهاد شغلی در صورت وجود
  • ارائه قرارداد کار مربوط به روش هایی بر پایه پیشنهاد کار
  • اثبات تمکن مالی

نرخ بیکاری در بهترین کشورها:

نرخ بیکاری یکی از فاکتورهای اساسی برای انتخاب بهترین کشورها برای استخدام ایرانیان است. اگر نرخ بیکاری یک کشور بالا باشد، نشان دهنده این است که برای مهاجرت کاری مقصد مناسبی نیست. بالا بودن نرخ بیکاری نشان دهنده درصد بالای افراد فاقد شغل در کشور مورد نظر است. از آنجا که اولویت کارفرماها استخدام افرادی است که در آن کشور اقامت دارند؛ لذا کشوری که نرخ بیکاری پایینی دارد احتمالاً نیاز بیشتری به تامین نیروی کار بیشتری از خارج از کشور خواهد داشت. اگر به دنبال یافتن بهترین کشور اروپایی برای کار هستید، کشورهایی نظیر آلمان، اتریش و سوئیس که نرخ بیکاری پایینی دارند می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. نرخ بیکاری سه سال اخیر بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان را در جدول ذیل مشاهده می کنید:

 سال
کشور
۲۰۱۸ ۲۰۱۹ ۲۰۲۰
کانادا ۵٫۹ ۵٫۷ ۵٫۵
استرالیا ۵٫۶۶ ۴٫۸۸ ۵٫۵۳
نیوزلند ۵٫۳۴ ۵٫۸۷ ۵٫۳
آلمان ۳٫۴ ۳٫۱ ۳٫۲
اتریش ۷ ۶٫۸ ۸٫۵
سوئد ۶٫۸ ۷٫۲ ۸٫۲
✅ بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری ✅ شرایط کار در خارج از کشور برای ایرانیان توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی بررسی و تشریح شده است.

مشاغل مورد نیاز 2021 در بهترین کشورها:

فهرست بهترین کشورها برای کاریابی را می توان بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز نیز تهیه کرد. اگر شغل و تخصص شما جز مشاغل مورد نیاز یکی از کشورهای دارای سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی بالایی باشد، این کشور مقصد مناسبی برای شماست. امکان استخدام ایرانیان در بهترین کشور ها همواره دغدغه ما بوده است. به همین دلیل در این مقاله به فاکتورهای مهمی که می تواند به شما در انتخاب بهترین کشور برای کار و زندگی کمک کند بپردازیم.

با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشورهای مورد نظر می توانید شانس خود را برای کاریابی در این کشورها ارزیابی کنید. مثلاً فارغ التحصیلات رشته های مهندسی در کشورهای آلمان و اتریش شانس کاریابی خوبی دارند. در کشور کانادا نیز مشاغل در چهار سطح  A، B، C و D طبقه بندی می شود. شغل افراد در یکی از این 4 طبقه قرار می گیرد. در جدول زیر می توانید مجموعه مشاغل مورد نیاز در فهرست بهترین کشورها برای کاریابی را مشاهده فرمایید. افراد فاقد تخصص معمولاً باید به دنبال یافتن بهترین کشور برای کارگری ایرانیان باشند.

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش لیست مشاغل مورد نیاز آلمان
مهندس مکانیک مهندس مکانیک
مهندس ارتباطات مهندس برق
مدیران رشته های IT، ریاضیات، علوم طبیعی و تکنولوژی
حسابداری و مشاور مالی مهندسی علوم کامپیوتر
رشته های مهندسی خاص:

مهندسی عمران، مهندسی متالورژی مهندسی فرایند، تکنسین حمل و نقل، و …

مهندسی سازه
مهندس برق مهندسی خودرو
پزشکان مهندسی ارتباطات
مهندس پردازش داده پرستاری و پزشکی و …
مشاغل مورد نیاز کانادا برای ارائه جاب آفر مشاغل مورد نیاز استرالیا
ماشین کار CNC رشته های مهندسی مانند:

مهندسی برق، مهندس مکانیک، مهندسی مواد، مهندس عمران، مهندسی شیمی، مهندس صنایع، مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل، مهندس تولید و …

مکانیک
اپراتور ماشین های سنگین
راننده بین المللی کامیون
کارگر ساخت و ساز مدیران شامل:

مدیر بازاریابی، مدیر فروش، مدیر پروژه، مدیر مالی، مدیر خرید، مدیر منابع انسانی، مدیر مهد کودک و …

متالورژی، مهندسی الکترونیک اقتصاد دان، شیمی دان
نقاش ساختمانی آمارگیر
جوشکار رشته های حقوقی مانند: وکیل، کارشناس حقوق، مشاور و ….
سر آشپز
توسعه و مدیریت املاک رشته های هنری مانند:

کارگردان، مسئول صحنه، فیلمبردار، عکاس، صدابردار، معمار داخلی و ….

کمک مکانیک
مکانیک هواپیما،نقاش هواپیما، مهندسی ساخت هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما
سرپرست تولید حوزه آموزش شامل:

معلم دبستان، معلم زبان انگلیسی،معلم دبیرستان، موسیقی دان

کار آموز مکانیک
جوشکاری
مدیر خرید مشاغل دیگر مانند:

منشی، ورزشکار، کارشناس حفظ منابع طبیعی

میزان حقوق برای کار در بهترین کشورها:

بررسی درآمد مشاغل مختلف برای اطمینان از کسب حقوق مکفی همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت کاری بوده است. عموماً افراد متخصص و ماهر با بدست آوردن شغل حقوق و درآمد خوبی خواهند داشت. افرادی که به دنبال بهترین کشور برای کارگری ایرانیان هستند، باید در نظر داشته باشند که مشاغل فاقد تخصص معمولاً درآمد زیادی نخواهد داشت . درآمد مشاغل براساس اقتصاد هر کشور، میزان تجربه و تخصص فرد، ساعات کار و سختی کار متفاوت است. در جدول زیر می توانید مقایسه ای از میزان درآمد مشاغل مختلف در بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان داشته باشید.

عنوان شغلی آمریکا استرالیا کانادا آلمان اتریش
مهندس برق ۶,۵۲۴ ۶۴۰۰ ۴,۵۰۰ ۴,۶۸۰ ۳,۹۵۰
مهندس شیمی ۵,۶۵۰ ۵۷۵۰ ۳,۹۰۰ ۴,۰۰۰ ۳,۴۰۰
حسابدار ۴,۷۰۰ ۴۷۵۰ ۳,۲۰۰ ۳,۳۰۰ ۲,۸۷۰
مهندس مکانیک ۵,۹۰۰ ۶۰۰۰ ۴,۰۵۰ ۴,۲۰۰ ۳,۶۰۰
مهندس عمران ۶,۰۰۰ ۶۰۰۰ ۴,۱۰۰ ۴,۳۰۰ ۳,۷۰۰
مدیر پروژه ۷,۰۰۰ ۹۴۰۰ ۴,۸۰۰ ۵,۰۳۰ ۴,۲۰۰
مشاور مالی ۶,۴۰۰ ۵۸۰۰ ۴,۴۰۰ ۴,۶۰۰ ۳,۹۰۰
معلم ریاضیات ۴,۳۰۰ ۵۷۰۰ ۲,۹۰۰ ۳,۰۰۰ ۲,۶۰۰
معمار ۵,۶۰۰ ۵۴۰۰ ۳,۸۰۰ ۴,۰۰۰ ۳,۴۰۰
توسعه دهنده وب ۵,۶۰۰ ۵۰۸۰ ۳,۹۰۰ ۴,۰۶۰ ۳,۴۶۰
پزشک ۱۱,۱۵۰ ۱۰۹۰۰ ۷,۶۰۰ ۷,۹۰۰ ۶,۸۰۰
دندانپزشک ۱۳,۶۰۰ ۸۱۰۰ ۹,۴۰۰ ۹,۸۰۰ ۸,۳۰۰
پرستار ۵,۶۰۰ ۷۶۰۰ ۳,۹۰۰ ۴,۰۰۰ ۳,۴۰۰
دامپزشک ۶,۴۰۰ ۵۵۰۰ ۴,۴۰۰ ۴,۶۰۰ ۳,۹۰۰
روانشناس ۹,۷۰۰ ۵۵۰۰ ۱۱,۶۰۰ ۷,۰۰۰ ۵,۹۰۰

نحوه کاریابی و مؤسسات کاریابی در بهترین کشورها:

پس از ارزیابی های انجام شده برای پیدا کردن بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان، نوبت به یادگیری نحوه کاریابی در کشور مقصد است. یکی از بهترین روش های مهاجرت، مهاجرت کاری با دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما در کشور مورد نظر است. استفاده از مؤسسات کاریابی، سایت های کاریابی، روزنامه و سایر رسانه های اجتماعی می تواند راه های مناسبی برای کاریابی باشد. با نیل به سمت ارتباطات مجازی، سایت های مؤسسات کاریابی برای کاریابی به صورت غیر حضوری کمک زیادی می کنند. محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور که توسط استاد ملک پور تهیه شده است می تواند راه حل مناسبی برای رسیدن به کار مناسب در کشور خارجی باشد. شما می توانید با رزومه خود را برای این مؤسسات ارسال کنید و منتظر پیدا کردن کارفرمایی برای خود باشید.  در جدول زیر می توانید لیستی از بهترین مؤسسات و سایت های کاریابی را در کشورهای مختلف ببینید.

 

موسسات کاریابی در آلمان موسسات کاریابی در اتریش سایت های کاریابی در استرالیا سایت های کاریابی در کانادا
موسسه Personalkonzepte مواسسه Experis Personalberatung Job active سایت careerbuilder
موسسه job point Neukolln موسسه Start People Adzuna سایت glassdoor
موسسه S and W موسسه Markus Baldauf Seek job سایت Workopolis
موسسه Eurostaff موسسه Otti & Partner The uni jobs سایت simply hired
موسسه Job Center Berlin_ Lichten موسسه JOBBOX Jora Australia سایت Indeed

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

خدمات موسسه حقوقی ملک پور جهت کاریابی در خارج از کشور:

حال که اطلاعات کاملی در خصوص مهاجرت کار به کشورهای تاپ دنیا دارید، می توانید شرایط خود را برای مهاجرت کاری ارزیابی کنید. اگر احساس می کنید شرایط مناسبی برای مهاجرت کاری دارید، می توانید با کارشناسان متخصص ما در امر مهاجرت کاری و کاریابی تماس حاصل بفرمایید. سپس علاوه بر دریافت پاسخ سوالات خود، شرایط خود را به صورت دقیق تر بررسی نمایید. متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور اطلاعات کاملی در خصوص روش های کاریابی، تهیه رزومه کاری، روش های دریافت پیشنهاد شغلی و … دارند. مؤسسه در زمینه های کار در خارج از کشور برای شما عزیزان خدمات متفاوتی دارد. لازم به ذکر است تمامی روش های جستجوی کار، اسکیل ورکر و دریافت پیشنهاد کاری توسط وکلای مجرب مؤسسه ملک پور قابل اجراست. بنابراین در صورتی که شرایط شما برای هر یک از روش های کاری مناسب باشد می توانید برای انجام پروسه مهاجرت کاری خود از مشاوره رایگان، مشاوره تخصصی و قرارداد با وکلای مجرب مؤسسه بهرمند گردید.

بررسی ویزای همراه در بهترین کشورها:

در پروسه کاریابی، یکی از مواردی که برای افراد متاهل اهمیت زیادی دارد، امکان الحاق همراه است. بیشتر افراد به دنبال مهاجرت کل خانواده به یک کشور با رفاه اجتماعی بالا هستند. گاهی این موضوع به اندازه ای مهم است که در عدم امکان همراه می تواند، فرد را از مهاجرت منصرف کند. در کشورهایی که در این مقاله به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان نام بردیم و به بررسی شرایط آن ها پرداختیم، امکان درخواست ویزای همراه برای فرد اصلی که موفق به یافتن شغل شده است وجود دارد. کسی که از طریق ویزای جستجوی کار آلمان یا اتریش اقدام می کند باید بداند که طی مدت 6 ماه و قبل از یافتن شغل مناسب اجازه بردن همراه را نخواهد داشت. اما اگر با داشتن پیشنهاد کاری اقدام به دریافت ویزا نماید، می تواند برای الحاق خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست دهد.

در کشورهای کانادا و استرالیا که متخصصان بیشتر از روش اسکیل ورکر اقدام می کنند، علاوه بر اینکه همسر فرد در پروسه امتیاز آوری تاثیر دارد، پس از امتیاز آوری و دریافت دعوتنامه از دولت این کشور، امکان مهاجرت هم زمان وجود دارد. البته فرد اصلی باید تمکن مالی لازم برای خود و خانواده را نشان دهد و در این صورت امکان مهاجرت خانواده وجود دارد. این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور  نگاشته شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام و غیر قانونی است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بهترین کشورها:

اینکه اقامت کاری منجر به اقامت دائم و در نهایت تابعیت می شود، قطعاً در انتخاب روش و کشور مورد مهاجرت بسیار تاثیرگذار است. ممکن است در برخی از کشورها حتی با کارکردن به مدت زمان طولانی هم منجر به اقامت دائم و تابعیت نگردد. در این صورت فقط افرادی که هدفشان کسب درآمد هست، به کار در چنین کشورهایی تمایل نشان می دهند. اگر به منظور مهاجرت دائمی در حال کاریابی در کشورهای خارجی هستید، باید از قوانین اقامتی و تابعیتی آن کشور اطلاعات کسب کنید. در روش اسکیل ورکر که در کشورهای استرالیا و کانادا توضیح دادیم، در صورتی که امتیازات لازم را کسب کنید، از همان ابتدا با اقامت دائم می توانید وارد این کشورها شوید. این اتفاق یکی از مزایای کشورهای کانادا و استرالیا برای مهاجرت کاری است. در مورد بهترین کشور اروپایی برای کار نیز می توان گفت کشوری برای شما مناسب است که امنیت شغلی داشته باشید. چرا که در اروپا پس از 5 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات، می توان اقامت دائم گرفت. تابعیت نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. در اتریش می توانید در سال ششم برای پاسپورت یا تابعیت درخواست دهید در حالی که در آلمان در سال هفتم باید درخواست دهید. در کشور کانادا پس از 5 سال اقامت دائم به شرط سه سال حضور و کار در کانادا می توانید برای اخذ تابعیت درخواست دهید.

سخن پایانی:

بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری ، بررسی و مقایسه شرایط کاری در کشورهای مختلف، مدارک لازم و لیست مشاغل مورد نیاز به همراه بررسی میزان درآمد مشاغل را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. از آنجا که برخی از کشورهای تاپ دنیا طرفداران بیشتری برای مهاجرت کاری دارند، در این مقاله به بررسی شرایط کشورهایی چون کانادا، استرالیا، آلمان و اتریش پرداختیم. به طور کلی می توان گفت علاوه بر کشورهایی که به آن ها پرداختیم کشورهای دیگری نظیر نیوزلند، سوئد، سوئیس، دانمارک و … نیز از جمله کشورها با استانداردهای بالای زندگی هستند. هم چنین در این مقاله دانستیم که به تهیه ویدئو گام به گام تا کار در خارج از کشور می توان برای کاریابی بدون نیاز به وکیل اقدام کرد. با تهیه این ویدئو خودتان وکیل خودتان خواهید شد. اگر همچنان سوال یا ابهامی در خصوص بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری دارید می توانید در انتهای مقاله سوالات خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات تخصصی شما هستند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری

✅  برای انتخاب بهترین کشور برای کار و زندگی چه معیارهایی را می بایست بررسی کرد؟

برای انتخاب بهترین کشور برای کار و زندگی ملاک های که باید بررسی گردد عبارتند از: نرخ بیکاری، نرخ مالیات، هزینه زندگی، روش های کاریابی، روش های کاری ممکن، سطح کیفیت زندگی و … .

✅  از چه روش هایی می توان امر کاریابی در خارج از کشور را انجام داد؟

کاریابی به تنهایی و کاریابی از طریق وکیل مهاجرتی دو روش کلی برای کاریابی در خارج از کشور است.

✅ چه کشورهایی به ایرانیان ویزای جستجوی کار اعطا می کنند؟

کشورهای آلمان و اتریش در حال حاضر، امکان دریافت ویزای جستجوی کار را به ایرانیان می دهد.

2 پاسخ
  1. ندا
    ندا گفته:

    مرسی از مقاله خوبتون. اطلاعات خیلی مفید بود و استفاده کردم. یک سوال هم دارم . من به کشور اتریش علاقه زیادی دارم اما میزان درآمد مشاغل نسبت به سایر کشورها مثل کانادا و آمریکا کمتر هست. دلیل این مساله چی هست؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب دوست عزیز
      خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده است. میزان درآمد و پایه حقوق در هر کشور معمولا بر اساس هزینه های زندگی تعریف می گردد. کشور اتریش یکی از بهترین و استاندارد ترین کشورهای دنیاست و میزان درآمد با توجه به هزینه های زندگی مبلغ مناسبی است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات مهم برای کاریابی در خارج از کشور:

1-  کجا دنبال کار می گردید؟ اولین نکته ای که می بایست برای کاریابی خارج از کشور در نظر بگیرید این است که کشوری که به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب کرده اید و در این کشور در جستجوی کار هستید، اصلا به تخصص شما نیاز دارد یا خیر؟ به این معنا که شغل شما در کشور مد نظر، مورد نیاز باشد.

2- نکته مهم دیگر تهیه رزومه بر اساس اصول درست و صحیح است.

3- بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد نکته مهم دیگری است که حتما می بایست بررسی نمایید.

4- بررسی و چک کردن قوانین کار در کشور مقصد نیز بسیار مهم است. باید بررسی کنید که اگ جاب افر دریافت کنید، می توانید ویزای کار کشور مقصد را نیز دریافت کنید یا خیر؟

5- تمامی مدارکی که برای دریافت ویزای کار مورد نیاز است را تهیه کنید.

6- سایت ها و موسسات کاریابی معتبر را بشناسی و با استفاده از موسسات معتبر اقدام به کاریابی کنید.

توجه داشته باشید که ثبت نام در سایتهای کاریابی رایگان است و هیچ موسسه کاریابی حق ندارد که از کارمند و نیروی کار پول درخواست کند بلکه هزینه کاریابی را از کارفرما دریافت می کنند.

تمام اطلاعات و نکات مهم در خصوص این موارد را می توانید در پکیج گام به گام کاریابی در خارج از کشور دریافت کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در رابطه با آموزش کاریابی خارج از کشور

  • 2 دقیقه
  • 12 K
  • ارسال

فایل صوتی این ویدئو