بازار کار مهندس عمران در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به استرالیا
  • نرخ بیکاری در استرالیا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در استرالیا
  • میزان درآمد مهندس عمران در استرالیا
  • اخذ ویزای کار استرالیا برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت استرالیا از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در استرالیا
  • بازار کار مهندسی عمران در استرالیا و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در استرالیا

بازار کار مهندس عمران در استرالیا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در استرالیا ، نحوه کاریابی در استرالیا، اخذ ویزای کار در استرالیا و حقوق کار در استرالیا برای مهندس عمران را بررسی و ارزیابی می نماییم. بازار کار مهندسی عمران در استرالیا چگونه است؟ نحوه کاریابی در استرالیا برای مهندس عمران چیست؟ آیا اخذ ویزای کار در استرالیا سخت می باشد؟ میزان حقوق کار در استرالیا برای مهندسین عمران و سایر مشاغل چقدر است؟ برای جواب دادن به چنین سوالاتی، مقاله بازار کار مهندسی عمران در استرالیا را مطالعه نمایید و در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش، مقالات زیادی در مورد کشور استرالیا و سایر کشور های جهان مطالعه کنید و برای آگاهی بیشتر از روند مهاجرت در کم ترین زمان و مقرون به صرفه ترین هزینه ها، با کارشناسان موسسه تماس بگیرید و مشاوره علمی و بدون پرداخت هزینه دریافت فرمایید. اگر شما عزیزان دارای سوالی در رابطه با مهاجرت کاری به استرالیا هستید، می توانید در آخر این مقاله سوالات خود را ذکر کرده و از سوی کارشناسان ما پاسخ علمی دریافت نمایید.

فایل تصویری توضیحات کارشناس ارشد موسسه در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به استرالیا:

مهاجرت مهندس عمران به استرالیا و ورود بر بازار کار مهندسی عمران در استرالیا، همگی نیازمند داشتن شرایط مطلوب فرد مهندس می باشد، تا بتواند در سیستم جامع PBS در کشور استرالیا امتیاز کسب نماید. در واقع، در طبق قوانین جدید کشور استرالیا در رابطه با مهاجر پذیری از دیگر کشور های خاجی، راه اندازی سیستم امتیاز بندی می باشد، که با نام SKILL SELECT تعبیه شده و مهندسین و متخصصینی که قصد کار در این کشور را دارند، باید بتوانند حداقل 65 امتیاز در این سیستم کسب نمایند. در غیر اینصورت، مهندسین عمران شانسی برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در استرالیا ندارند. اشخاص متقاضی می توانند از طریق معیار های سن، زبان، سوابق کار و تحصیل امتیاز کسب نمایند، که شرایط هر کدام از این معیار ها در جداول زیر آمده است.

عوامل حداقل امتیاز حداکثر امتیاز
مدرک زبان(TOFEL، PTE و OET) 10 امتیاز 20 امتیاز
سوابق کار داخل استرالیا 5 امتیاز 20 امتیاز
سوابق کار خارج از استرالیا 5 امتیاز 15امتیاز
سن 15امتیاز 30 امتیاز
تحصیلات 10 امتیاز 20 امتیاز

شایان ذکر است، مهاجرت مهندس عمران به استرالیا نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی می باشد.

لازم به ذکر است، در  ویزای کار ساب کلاس 190در صورتی که شخص اسپانسر ایالتی داشته باشد، 5 امتیاز بیشتر کسب می نماید. همچنین ویزای کار ساب کلاس 489، 10 امتیاز می دهد. از دیگر شرایط مورد نیاز برای مهاجرت مهندس عمران به کشور پهناور استرالیا و ورود به بازار کار مهندسی عمران در استرالیا، بررسی میزان نرخ بیکاری در این کشور می باشد، که این روند را در عنوان بعدی ارزیابی می نماییم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در استرالیا:

مهاجرت مهندس عمران به استرالیا  ارتباط مستقیمی با میزان نرخ بیکاری در استرالیا دارد. از این رو لازم است، یک مهندس عمران قبل اقدام برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در استرالیا، میزان نرخ بیکاری در این کشور را مورد بررسی قرار دهد. میزان نرخ بیکاری در کشور استرالیا، در سال 2020 نبست به سال 2021 بالا بوده است و شانس کارجویان را در بازه زمانی اوایل تا اواخر سال 2020، کاهش داده بود. اما کشور استرالیا در سال جدید از بازار کار خود حمایت کرده و فرصت های شغلی را برای متقاضیان کار افزایش داده است و در حال حاضر میزان نرخ بیکاری آن 5.6 درصد است. این میزان از نرخ بیان می کند، از 100 نیروی جوان کاری، 5 الی 6 نفر موفق به کسب کار نشده اند. در حالی در سال گذشته، از هر 100 نفر 7 الی 8 نفر بیکار بوده اند. زیرا در سال گذشته نرخ بیکاری استرالیا به 7.5 درصد رسیده بود و اصلی ترین علل آن، شیوع و جهش ویروس همه گیر کرونا بوده است. به طور کلی برای نمایش نرخ بیکاری در کشور استرالیا در دو 2 سال 2020 و 2021، نمودار زیر را تهیه و تدوین دادیم.

نمودار نرخ بیکاری در استرالیا

بر ساس نمودار قرار گرفته در این بخش، مشاهده می شود در سال 2021 نسبت به سال 2020 میزان نرخ بیکاری در کانادا کاهش یافته است. به گونه ای که در اواسط سال گذشته نرخ بیکاری این کشور 13.7 بوده و در حال حاضر 8.1 درصد مشاهده می گردد. به طور کلی از سال گذشته تا اکنون، حدود 4.5 درصد نرخ بیکاری کانادا کاهش یافته است و این امر، از رشد اشتغال در کانادا اطلاع می دهد.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در استرالیا:

عوامل بسیار متعددی در رابطه با بازار کار مهندسی عمران در استرالیا موجود می باشند، که نیاز به بررسی قبل از مهاجرت دارند. یکی از اصلی ترین این عوامل، آگاهی از سمت شغلی در رشته مهندسی عمران می باشد. منظور از سمت شغلی، قرار گرفتن در رشته کاری مرتبط با مهندسی عمران و انجام وظایف مربوطه می باشد.

به طور کلی، عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در استرالیا، به شرح لیست دیل است.

عناوین شغلی مهندسین عمران در استرالیا

مهندس عمران ارشد

مهندس عمران راه آهن

مهندس عمران و سازه

مهندس عمران جاده ها و بزرگراه ها

مهندس پروژه

مهندس پیست

مهندس عمران سایت

مهندس عمران ارشد بنادر و دریا نوردی

 وظایف شغلی مهندسین عمران در استرالیا

طراحی و تحویل بنادر و پروژه های ساحلی

آشنایی با کد های استرالیا و محلی و استاندارد های فنی قابل استفاده در توسعه طراحی سازه های دریایی.

آشنایی با کد ها و استاندارد های بین المللی قابل استفاده در تجارت دریایی (به عنوان مثال IBC، استانداردهای انگلیس، PIANC ، OCIMF  USACE و …)

ارزیابی امکان سنجی فاز پروژه، مطالعات گزینه سازی طراحی، مهندسی ارزش و روش ساخت، خطرات، ایمنی (از جمله ایمنی در طراحی) و ارزیابی هزینه های مرتبط با مهندسی عمران زیرساخت های مزرعه بادی و خورشیدی.

طراحی و نظارت بر زیرساخت های عمرانی و ساختاری نیروگاه های بادی شامل پایه های توربین، سکوهای نصب، جاده های دسترسی و عمومی، نیمکت های پست برق و سازه های پشتیبانی تجهیزات.

ارائه بررسی رسمی و در برخی موارد تأیید رسمی، از طرح های ساختمانی و ساختاری.

محدوده فعالیت های تحقیق ژئو تکنیک و تفسیر گزارش ها.

طراحی و حفظ مشخصات مهندسی عمران برای پروژه ها، از جمله بررسی ورودی های طراحی از مشاوران و پیمانکاران خارجی.

مشخصات و دامنه های مناقصه را توسعه داده و به مذاکره در مورد توافق نامه های خرید برای کارهای زیربنایی مدنی کمک می نماید.

شایان ذکر است، پس از آگاهی کامل از روند کار در بازار کار مهندسی عمران در استرالیا، آگاهی از شرایط ورود مهندس عمران به این کشور و بررسی زیر عناوین شغل مهندسی، لازم است تا از میزان حقوق کار در استرالیا برای مهندس عمران آگاه شوید. برای آگاهی از این امر، در ادامه کنار ما باشید.

میزان درآمد مهندس عمران در استرالیا:

همان گونه که بررسی کردیم، شرایط بسیار زیادی در رابطه با شغل مهندسی عمران وجود دارد و بررسی کردن میزان حقوق کار در استرالیا در بازار کار مهندسی عمران در استرالیا، برای شخص مهندس و متصدی مهاجرت ضروری می باشد. همراهان گرامی مقاله بازار کار مهندسی عمران در استرالیا توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش به تحقیق درآمده است. لذا این موسسه رضایتی در قبال رونوشت بدون ذکر منبع ندارد و از نظر شرعی حرام و غیر قانونی است.

حقوق و درآمد مهندس عمران در استرالیا به شرح جدول و نمودار قرار گرفته در ذیل این مطلب می باشد.

مشاغل میزان درآمد سالانه (دلار استرالیا)
حداقل حقوق کار 40200 دلار استرالیا در سال
متوسط حقوق کار 83700 دلار استرالیا در سال
حداکثر حقوق کار 131000 دلار استرالیا در سال

جدولی که در زیر متن ترسیم کرده ایم، میزان حقوق کار در استرالیا برای سایر مهندسین مرتبط با کار عمران می باشد.

شغل حقوق سالانه (دلار استرالیا)
مهندس آکوستیک 80600
مهندس اتوماسیون 92200
دستیار مهندس ارشد 88200
اپراتور اتوکد 53900
مهندس سرامیک 73100
مهندس ارتباطات 88500
مهندس کنترل 80700
مهندس طراح 84100
مهندس انرژی 85400
مدیر تولید مهندسی 147000

اخذ ویزای کار استرالیا برای مهندسین عمران:

قصد داریم شما با روش اخذ ویزای کار در استرالیا، در این قسمت از مقاله بازار کار مهندسی عمران در استرالیا آشنا نماییم. اخذ ویزای کار در استرالیا به چند شیوه امکان پذیر می باشد، که رایج ترین ویزا های کار در این کشور، عبارتند از:

ویزای کار ساب کلاس 491:

مهندسین عمران با اخذ این ویزا می توانند به عنوان متخصص کار، در محلی ویژه در استرالیا با خانواده خویش اسکان داشته باشند. برای دریافت این ویزا بایستی از طرف خانواده و یا آژانس دولتی پیشنهاد کار داشته باشید و در عین حال، شغل شما از مشاغل مورد نیاز در استرالیا باشد. لازم به ذکر است، مدت اعتبار این ویزا 5 سال می باشد.

ویزای کار ساب کلاس 190:

اخذ این ویزا، با دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای ایالتی ممکن می باشد و اقامت استرالیا و همچنین 4 سال بد از آن، تابعیت را اعطا می نماید. این ویزا دارای شرایطی نیز می باشد، که اصلی ترین شرایط آن زندگی در منطقه زندگی کارفرمای ایالتی به مدت دو سال است. همچنین 7 الی 9 ماه طول می کشد، تا پرونده ساب کلاس 190 بررسی شود.

ویزای کار ساب کلاس 189:

اخذ این ویزا بدون دخالت کارفرما و هر گونه اسپانسر شیپی می باشد و مخصوص کارگران ماهر و متخصص می باشد، که نیازمند شرکت در سیستم امتیاز بندی استرالیا می باشد. لازم به ذکر است، بایستی قبل از اقدام برای اخذ این ویزا، مدارک لازم برای اخذ ویزا را submit نمایید.

اخذ اقامت استرالیا از طریق کار مهندس عمران:

از آن جایی که اکثر متقاضیان کار مهندسی عمران، پس از قدم گذاشتن در بازار کار مهندسی عمران در استرالیا، خواهان اخذ اقامت دائم هستند، می خواهیم روند اخذ اقامت این کشور را بررسی نماییم. به طور کلی مهندسین عمران پس از حمایت شدن توسط کارفرما، با داشتن کار تخصصی و مهارت کاری و زندگی 4 ساله در استرالیا، می توانند اقامت دائم بگیرند و پس از این امر، می توانند برای گرفتن تابعیت در استرالیا اقدام نمایند. کشور استرالیا جهت اعطای تابعیت، قوانین را مقرر کرده است و افرادی که این قوانین را رعایت کنند، می توانند تابعیت بگیرند. قوانین استرالیا مبنی بر دریافت تابعیت افراد خارجی عبارتند از:

مسلط بودن به اطلاعات فرهنگی و قوانین کشور استرالیا

مسلط بودن به اطلات کشور استرالیا

مسلط بودن به زبان انگلیسی

اثبات نیت خویش برای زندگی دائمی در استرالیا

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در استرالیا:

تا بررسی نحوه کاریابی در استرالیا، شرایط کلی بازار کار مهندس عمران در استرالیا را مورد سنجش قرار دادیم و شرایط اخذ ویزای کار و اقامت دائم این کشور را بیان کردیم. شایان ذکر است، نحوه کاریابی در استرالیا به صورت جستجوی مشاغل در وب سایت ها و موسسات کاریابی در استرالیا امکان پذیر است. کشور استرالیا به منظور یاری رساندن به افراد خارجی جهت یافتن شغل مرتبط با رشته کاری خود، خدمات بسیاری را ارائه کرده است. برخی از این خدمات، جستجوی کار در وب سایت های این کشور، جستجوی مشاغل در آژانس های کاریابی برای اتباع خارجی و …

در ادامه لیستی از وب سایت های معتبر کاریابی در استرالیا را تهیه کرده ایم.

http://www.careerone.com.au

http://www.seek.com.au

http://www.mycareer.com.au

بازار کار مهندس عمران در استرالیا و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در استرالیا، اخذ ویزای کار در استرالیا، نحوه کاریابی در استرالیا و نگاهی بر اخذ اقامت و تابعیت در کشور استرالیا در مقاله بازار کار مهندسی عمران در استرالیا صورت گرفت. در طول ارزیابی این نوشتار عنوان شد، اخذ اقامت دائم استرالیا به طور کلی 4 سال پس از زندگی در این کشور امکان پذیر است. همچنین بیان گردید، تابعیت استرالیا نیز با رعایت قوانین و مقررات این کشور به مهندسین عمران اعطا می گردد. شما عزیزان می توانید با اخذ یکی از سه ویزای ساب کلاس 189، 190 و 491، ویزای کار استرالیا را به دست بیاورید و به کشور استرالیا مهاجرت نمایید. اگر شما عزیزان قصد دارید به پر درآمد ترین شغل در استرالیا، به کار بپردازید، می توانید به وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مراجعه نمایید و مقاله مربوط به مشاغل پر درآمد را مطالعه فرمایید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه بازار کار مهندسی عمران در استرالیا و سایر رشته های کاری و تحصیلی و … با مشاوران کاردان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورت رضایت از این مقاله، 5 ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در بازار کار مهندسی عمران در استرالیا

✅حقوق کار در استرالیا برای مهندس عمران به چه میزان می باشد؟

متوسط حقوق و درآمد یک مهندس عمران در کشور استرالیا، سالانه 83700 دلار استرالیا می باشد.

✅اخذ ویزای کار در استرالیا چگونه می باشد؟

اخذ ویزای کار استرالیا به روش های متعددی امکان پذیر است، که سه روش اصلی ویزای ساب کلاس 189، 190 و 491، بیشترین ویزا های مورد استفاده هستند.

✅نحوه کاریابی در استرالیا به چه طریقی امکان پذیر است؟

عمده طرین روش کاریابی در کشور استرالیا، کاریابی به صورت آنلاین در موسسات و وب سایت های کاریابی معتبر در استرالیا می باشد.

✅مهاجرت مهندس عمران به استرالیا دارای چه شرایطی است؟

مهاجرت مهندس عمران به کشور استرالیا، نیازمند کسب امتیازات لازم در سیستم امتیاز بندی این کشور می باشد. همچنین فرد مهندس بایستی مدرک دانشگاهی در رشته مهندسی عمران کسب کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *