بازار کار برنامه نویسی در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در آلمان
  • بررسی بازار کار برنامه نویسی در آلمان
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به آلمان
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویس در آلمان
  • میزان درآمد برنامه نویس در آلمان
  • اخذ ویزای کار آلمان برای برنامه نویسان
  • اخذ اقامت آلمان از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس
  • نحوه کاریابی برای برنامه نویس در آلمان
  • بازار کار برنامه نویسی در آلمان و سخن پایانی

بازار کار برنامه نویسی در آلمان و مقدمه ای بر آن

بازار کار برنامه نویسی در آلمان، درآمد برنامه نویسی در آلمان و بهترین زبان های برنامه نویسی در آلمان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. بازار کار برنامه نویسی در آلمان چگونه است؟ کار برنامه نویسی در آلمان به چه نحو است؟ درآمد برنامه نویسی در آلمان چقدر است؟ مهاجرت برنامه نویس به آلمان از چه راه هایی امکان پذیر است؟ برنامه نویسی در آلمان بازار کار خوبی داشته و برای اکثر زبان های برنامه نویسی در این کشور شغل وجود دارد. از آنجا که آلمان یکی از کشور هایی است که مورد استقبال اکثر مهاجران برای کار قرار می گیرد، ما در این مقاله بازار کار برنامه نویسی در آلمان را برای کسانی که در این حوزه تخصص دارند مورد بررسی کامل و جامع قرار می دهیم. آگاهی از نحوه کار برنامه نویسی در آلمان و درآمد برنامه نویسی در آلمان جزء مهمی از شناخت بازار کار برنامه نویسی در آلمان هستند. این مقاله که توسط متخصصین مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ به نگارش درآمده این موارد را ارزیابی می کند. شما همراهان گرامی اگر قصد کار در این کشور را دارید و به مشاوره نیاز داشته باشید می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس برقرار کرده و از کارشناسان به طور رایگان مشاوره دریافت کنید.

شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در آلمان:

آلمان کشوری اروپایی است که پایتخت آن برلین است. زبان رسمی در این کشور آلمانی و واحد پول در آن یورو است. این کشور یکی از پرجمعیت ترین کشور های جهان بوده و جمعیت آن بیش از 83 میلیون نفر است. مساحت آن ۳۵۷٬۳۸۶ کیلومتر مربع می باشد. آلمان با 9 کشور دیگر مرز مشترک دارد. که شامل دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند می باشند. دانشگاه های با شهریه رایگان، تحصیلات با کیفیت بالا و تنوع فرهنگی از موارد برجسته این کشور بوده که باعث محبوبیت آن و توجه مهاجران به بازار کار آلمان شده است. همچنین اقتصاد این کشور بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است. برلین پایتخت فناوری اروپا است، خانه استارتاپ هایی مانند SoundCloud دارد و شهری باورنکردنی برای زندگی با هزینه های پایین است، بازار کار پر رونق و فرهنگ های مختلف برای جشن گرفتن، از جمله مواردی است که هر روز توسعه دهندگان بیشتری را به خود جذب می کند. نرخ اشتغال در آلمان می تواند شما را از شرایط وجود کار در این کشور آگاه کند. این نرخ در آلمان در سه ماه اول و دوم سال جاری یکسان بوده و مقدار 75.80 درصد را داشته است. استخدام برنامه نویس در آلمان نیز به دلیل توسعه روز افزون تکنولوژی در این کشور، افزایش یافته است. در جدول زیر این نرخ از سال 2017 تا کنون قابل مشاهده است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در رابطه با کاریابی رایگان در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آلمان

بررسی بازار کار برنامه نویسی در آلمان:

اگر به دنبال مشاغل برنامه نویسی در آلمان هستید، خوش شانس هستید. آلمان نه تنها یک مکان عالی برای کار بوده و  بازار کار برنامه نویسی در آلمان رونق دارد بلکه حقوق برنامه نویس در آلمان نیز در سطح بالایی قرار دارد. مشاغل IT در آلمان فرصت های زیادی را برای مهاجرت با برنامه نویسی به وجود آورده اند. چه شما متخصص جاوا باشید یاC ++ ، در شرکت ها فرصت های شغلی زیادی برای شما وجود دارد. در واقع، از هر 10 شغل در آلمان 1 مورد مربوط به برنامه نویسان است. جاوا،SQL  و JavaScript بیشترین تقاضا را در آلمان دارند. در مونیخ در حال حاضر بیش از 1400 موقعیت کاری برای جاوا وجود دارد و توسعه دهندگان به جای شرکت های نوپا موقعیت های بیشتری را در شرکت های بزرگ و مشاغل متوسط ​​در مونیخ پیدا خواهند کرد. در سراسر کشور، زبان جاوا حدود 11000 موقعیت شغلی دارد و پس از آن SQL با 8000 موقعیت کاری قرار دارد. علاوه بر اینJavaScript  حدود 6500 موقعیت کاری دارد. لازم به ذکر است که پایتون در حال حاضر در رتبه 5 بیشترین زبان های برنامه نویسی مورد نیاز در آلمان قرار گرفته است. با توجه به این مزیت ها می توان گفت که برنامه نویسی یکی از شغل های خوب در آلمان است که از بازار کار مناسبی برخوردار است. از آنجایی که برای برنامه نویسی فرصت های شغلی خوبی وجود دارد، نمودار فرصت های شغلی این کشور را در این بخش قرار داده ایم.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص سن مناسب برای ویزای کار آلمان

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به آلمان:

برای مهاجرت برنامه نویس به آلمان نیاز است که با شرایط مورد نیاز آشنا شوید. اگر قرارداد کاری ندارید اما می توانید تحصیلات حرفه ای خود را ثابت کنید و همچنین نشان دهید که واجد شرایط هستید، می توانید برای یافتن شغل به مدت شش ماه اجازه اقامت آلمان را دریافت کنید. این ویزا، ویزای جستجوی کار آلمان نام دارد. در این مدت، افراد جویای کار می توانند تا ده ساعت در هفته به صورت آزمایشی کار کنند یا دوره کارآموزی را انجام دهند. مهارت های خوب زبان آلمانی در سطح B2 و پول کافی برای زندگی از شرایط مورد نیاز مهاجرت کاری از این طریق است. از آنجا که متخصصان IT به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرند و مشاغل زیادی برای این بخش وجود دارد، مقررات ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده است. آنها می توانند بدون آموزش وارد کشور آلمان شوند. مشروط بر اینکه بتوانند اثبات کنند که چندین سال تجربه کاری در حرفه برنامه نویسی دارند. با توجه به بازار کار آلمان در صورت داشتن تحصیلات و بلد بودن یکی از زبان های برنامه نویسی مورد نیاز آلمان شانس استخدام برنامه نویس در آلمان و مهاجرت کاری برای این افراد بیشتر می شود. البته توجه داشته باشید که بهتر است افراد برای دریافت این ویزا سنی پایین تر از 40 سال داشته باشند چرا که ترجیح کارفرمایان این است که نیروهای جوان تر را استخدام کنند. افراد بالای 40 سال در رقابت با افراد جوان تر شانس کمتری خواهند داشت.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در آلمان:

اگر شما هم متقاضی مهاجرت با برنامه نویسی هستید بهتر است از عناوین و وظایف شغلی خود آگاه شوید. برای بازار کار برنامه نویسی در آلمان جاوا، SQL و JavaScript بیشترین جستجو را دارند. به عنوان مثال در مونیخ، کارفرمایان بیشتر به دنبال متخصصان جاوا هستند، در حالی که در برلین، به دلیل رشد چشمگیر بازار کار برنامه نویسی در آلمان در بخش برنامه نویسی روبی،Ruby on Rails  بسیار محبوب است. مهارت های معمول که یک برنامه نویس برای کار در آلمان باید داشته باشد در جدول زیر ذکر شده اند. گرچه نیاز نیست که تمامی این زبان ها را بلد باشید ولی مهارت کافی داشتن در یکی از این زبان ها می تواند به شما کمک بسیاری کند.

مشاغل موجود در زمینه برنامه نویسی
برنامه نویسC
برنامه نویسC ++
برنامه نویسJava
برنامه نویس Javascript
برنامه نویس.NET
برنامه نویس PHP
برنامه نویسRuby on Rails
برنامه نویسPython
برنامه نویسSQL
برنامه نویس HTML
برنامه نویس CSS

یک برنامه نویس برای کار در آلمان باید یکسری مهارت و توانایی داشته باشد که این موارد جزء وظایف او محسوب می شوند. این وظایف را در جدول زیر قرار داده ایم. علاوه بر این، در صورتی که متقاضی مطالعات بیشتری در زمینه مرتبط با فناوری اطلاعات یا کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار (تمام وقت یا نیمه وقت) را داشته باشد، شانس بیشتری برای استخدام دارد. گرچه معمولاً برای ورود به یک شرکت آلمانی مدرک کارشناسی می تواند کافی باشد.

شرح وظایف برنامه نویسان
ارتباط کلامی، برای کار به عنوان بخشی از یک تیم
ارتباطات نوشتاری، برای نوشتن گزارش و بیان عقاید به وضوح
تحقیق، با استفاده از منابع مختلف اطلاعات
مدیریت زمان، برای مدیریت خواسته ها و پروژه های رقیب
توانایی حل مسئله
مدیریت پروژه
داشتن اطلاعات در خصوص فن آوری اطلاعات در برنامه های مختلف
توجه به جزئیات
منطق و توانایی پیروی از فرایندها و رویه ها
خلاقیت

میزان درآمد برنامه نویس در آلمان:

بالا بودن میانگین ​​حقوق، تعطیلات زیاد، ساعات کار منصفانه و شرایط کاری خوب از مزایای بازار کار برنامه نویسی در آلمان می باشند. به طور کلی متوسط ​​حقوق برنامه نویس در آلمان بسیار رقابتی است و همچنان در حال افزایش است. در حال حاضر، در این کشور حقوق سالانه برنامه نویسان به طور متوسط ​​در حدود 41،700 یورو است و درآمد در آلمان رتبه 7 در جهان را دارد و جزء 10 درآمد برتر جهان به حساب می آید. در جدول زیر میانگین درآمد برنامه نویسی در آلمان را به صورت سالیانه قرار داده ایم که این مشاغل جزء بهترین زبان های برنامه نویسی در آلمان هستند و از درآمد بالاتری نسبت به میانگین درآمد برنامه نویسی بهره برده اند. لازم به ذکر است بسته به نوع زبان برنامه نویسی، تخصص، تجربه شما و همچنین محیطی که می خواهید در آن مشغول به کار شوید حقوق ها متفاوت است و ممکن است بیشتر یا کمتر از این مبالغ درآمد کسب کنید. میزان درآمد در آلمان در زمینه های مختلف برنامه نویسی را در جدول زیر مشاهده می کنید.

عنوان شغلی میانگین حقوقسالیانه
برنامه نویس اندروید 43،800 یورو
برنامه نویس C# 46،400 یورو
برنامه نویس C++ 45،800 یورو
برنامه نویس IOS 48،200 یورو
برنامه نویس جاوا اسکریپت 43،900 یورو
برنامه نویس جاوا 46،100 یورو
برنامه نویس موبایل 44،300 یورو
برنامه نویس PHP 39،500 یورو
برنامه نویس Ruby 38،000 یورو

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل صوتی این ویدئو

اخذ ویزای کار آلمان برای برنامه نویسان:

اجازه کار در آلمان برای برنامه نویسان به محل زندگی شما بستگی دارد. اینکه شهروند اتحادیه اروپا باشید یا شهروند غیر اتحادیه اروپا شرایط را تغییر می دهد. به عنوان یک شهروند عضو اتحادیه اروپا نیازی به ویزای کار یا اجازه اقامت نخواهد داشت و روند کار تا حدودی آسان تر است، به عبارتی، به راحتی می توانید وارد آلمان شوید، به دنبال کار بگردید و بلافاصله کار خود را شروع کنید. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید، اوضاع کمی متفاوت است. اتباع استرالیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، جمهوری کره، نیوزیلند یا ایالات متحده آمریکا می توانند بدون ویزا وارد آلمان شوند اما پس از ورود به برلین باید بلافاصله درخواست اجازه اقامت دهند. همچنین، سایر اتباع کشور های سوم نیاز به درخواست ویزا قبل از ورود به کشور آلمان را دارند، در صورتی که متقاضیان برنامه نویسی تحصیلات عالی را داشته باشند گزینه دیگری که پیش رو دارند کارت آبی اتحادیه اروپا است.

این کارت به آن ها اجازه کار و اقامت در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به جز دانمارک، ایرلند و انگلستان) را می دهد. با کارت آبی اروپا می توانید برای مدت 4 سال در این کشور مشغول به کار شوید. راه حل دیگر که برای اخذ ویزای کار آلمان وجود دارد این است که در صورتی که شما در خصوص برنامه نویسی مدرک عالی تحصیلی داشته باشید و از مهارت بالایی برخوردار باشید می توانید از طریق ویزای Job seeker که همان ویزای جستجوی کار است اقدام کنید. این ویزا به شما اجازه می دهد به مدت 6 ماه به آلمان سفر کنید و شغل مورد نظر خود را بیابید و مشغول به کار شوید.

اخذ اقامت آلمان از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس:

برنامه نویسی یکی از شغل های خوب در آلمان است و متقاضیان دلایل متنوعی برای مهاجرت به آلمان دارند و این کشور از محبوبیت خاصی برای آن ها برخوردار است. آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را داشته و نقطه تمرکز آن بر نوآوری است. امنیت اجتماعی، سطح بالای زندگی و این که پاسپورت آلمان قدرتمندترین پاسپورت در جهان است از دیگر دلایل مهاجرت به آلمان است. همچنین، از آنجایی که برنامه نویسی در آلمان یکی از محبوب ترین شغل ها برای مهاجران است، خیلی ها تمایل دارند از این طریق اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. زیرا هم بازار کار برنامه نویسی در آلمان خوب است و هم آلمان کشور بی نظیری برای زندگی کردن است. برنامه نویسانی که بتوانند در آلمان مشغول به کار شوند می توانند برای اجازه اقامت موقت این کشور درخواست دهند و پس از اخذ این اجازه در آلمان کاریابی کنند. پس از اینکه این اجازه را دریافت کردند می توانند پس از 5 سال کار، فعالیت و اقامت در این کشور برای اقامت دائم در آن اقدام کنند. در نهایت در صورت تمایل از طریق اقامت دائم این کشور می توانند برای به دست آوردن تابعیت این کشور اقدام کنند تا بتوانند به طور دائم در این کشور کار و زندگی کنند. کسانی که بتوانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند، شرایط ورودشان به سایر کشور های اروپایی آسان تر می شود.

نحوه کاریابی برای برنامه نویس:

همانطور که بیان شد یکی از روش های کاریابی در آلمان به صورت حضوری در این کشور است. پس از اینکه بازار کار برنامه نویسی در آلمان را بررسی کردید، در صورتی که می خواهید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید و به صورت Job offer در این کشور مشغول به کار شوید، راه های مختلفی وجود دارد از جمله روزنامه ها، آژانس های کاریابی و سایت های شغلی از این دسته هستند. خوشبختانه امروزه می توانید به صورت آنلاین شغل پیدا کنید و مصاحبه ها را بصورت مجازی انجام دهید. علاوه بر این ها LinkedIn  و Xing سایت های شبکه ای هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. LinkedIn یک گزینه ضروری است، زیرا دومین گزینه ای است که شما باید برای ارسال شغل موجود در بزرگترین سیستم عامل های شغلی آلمان مانندGlassdoor ، Stepstone  در آن درخواست دهید. هنگام کاریابی از این طریق ها شهرهایی که بیشترین پیشنهاد شغلی را برای برنامه نویس ها دارند از جمله مونیخ و برلین دارند را انتخاب کنید. درخواست خود را از جمله رزومه (CV) خود را به زبان آلمانی تهیه کنید و نامه طراحی شده را در قسمت پیشنهادات شغلی ارسال کنید و حتما چک کنید که نزدیکی بیشتری به حرفه شما داشته باشند. در صورتی که مدرک تحصیلی یا گواهی حرفه ای دارید می توانید آن ها را ضمیمه درخواست خود کنید. یک راه دیگر برای کاریابی در آلمان، مشاغل StartUp آلمان هستند که یک سایت نسبتاً جدید است و عمدتاً در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کند و در آن تمرکز ویژه ای بر مشاغل در برلین وجود دارد.

بازار کار برنامه نویسی در آلمان و سخن پایانی:

بازار کار برنامه نویسی در آلمان، زبان برنامه نویسی در آلمان و بهترین زبان های برنامه نویسی در آلمان در این نوشتار بررسی شد. با توجه به شرایط کشور آلمان چه از نظر فرهنگی، کاری، مهاجرتی و زندگی و با مورد تحلیل کامل قرار دادن کار برنامه نویسی در آلمان و زبان برنامه نویسی در آلمان دریافت می شود که بازار کار برنامه نویسی در آلمان یکی از بهترین زمینه ها برای کار در این کشور است. علاوه بر این موارد ما در این مقاله شرایط اخذ این شغل، اخذ ویزای کار برای برنامه نویسی و نحوه گرفتن اقامت را برای شما عزیزان قرار داده ایم تا به طور کامل با روند بازار کار برنامه نویسی در آلمان آشنا شوید. خواه مدرک تحصیلی داشته باشید یا نداشته باشید، اگر در یکی از زبان های برنامه نویسی تخصص دارید شما می توانید برای کار در آلمان اقدامات لازم را انجام دهید. ما در این مجموعه به شما پیشنهاد می دهیم در صورتی که واجد شرایط لازم زبان برنامه نویسی در آلمان هستید، برای اخذ ویزای جستجوی کار در این کشور اقدام نمائید. زیرا این روش شانس کاریابی را برای شما افزایش می دهد. در پایان اگر تمایل به گرفتن مشاوره رایگان از مشاوران مجموعه حقوقی ملک پور ؛ را دارید می توانید با ما تماس بگیرید. در صورت داشتن هر گونه سؤال راجع به بازار کار برنامه نویسی در آلمان می توانید در کادر ثبت دیدگاه، آن را با ما در میان بگذارید تا ما در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی سؤالات شما باشیم. علاوه بر این شما می توانید در امتیاز دهی ستاره ای ما شرکت کرده و به ما امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار برنامه نویسی در آلمان

✅درآمد برنامه نویسی در آلمان چقدر است؟

در حال حاضر، در این کشور حقوق سالانه برنامه نویسان به طور متوسط ​​در حدود 41،700 یورو است. که بسته به نوع برنامه نویسی شما این مبلغ کاهش یا افزایش می یابد.

✅ بیشترین درخواست نیروی کار برای کدام زبان برنامه نویسی در آلمان می باشد؟

در شرکت ها فرصت های شغلی زیادی برای شما وجود دارد. در واقع، از هر 10 شغل در آلمان 1 مورد مربوط به برنامه نویسان است. جاوا،SQL  و JavaScript بیشترین تقاضا را در آلمان دارند.

✅کار برنامه نویسی در آلمان به چه نحو است؟

برای کار در آلمان، داشتن تجربه کاری در زمینه برنامه نویسی شرط کافی است، اگر شما مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشید شانس کاریابی شما بیشتر است.

✅چگونه برای برنامه نویسی در آلمان کاریابی کنیم؟

یکی از راه های کاریابی برای برنامه نویسی در آلمان استفاده از سایت هایی است که به طور تخصصی تقاضاهای مربوط به IT را در سایت خود قرار داده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *